In English
01.3.2022 in

Asiakkaamme luottavat meihin – lämmin kiitos!

Toteutimme oman Luottamus&Maine-tutkimuksen asiakkaidemme keskuudessa ymmärtääksemme, miltä näytämme asiakkaidemme silmin. Tutkimus toteutettiin Luottamus&Maine-syvämallilla loppuvuodesta 2021. Tulokset paljastivat maineemme sekä luottamuksen olevan erinomaisella tasolla asiakkaidemme keskuudessa. 

Asiakkaamme arvioivat maineemme kokonaisuudessaan erinomaiselle tasolle (4.07, asteikolla 1–5). Tutkimuksessa maineemme vahvimmaksi osa-alueeksi nousi toiminnan avoimuus, läpinäkyvyys ja oikein toiminen (hallinto). Syvämallin avulla tarkasteltuna parhaat arvosanat saimme toimintamme eettisyydestä, hyvän hallinnon periaatteiden noudattamisesta sekä korkeasta laadusta.

 

Kuva: Luottamus&Maine-tutkimus 2021, T-Median maine asiakkaiden keskuudessa.

 

Kaikista tutkimuksissa esitetyistä kysymyksistä korkeimman arvosanan asiakkaat antoivat meitä kohtaan kokemalleen luottamukselle (4.37).

Suhteessa alhaisimmat, joskin hyvällä tasolla olevat arvosanat, saimme syvämallin väittämistä, jotka käsittelivät johdon näkyvyyttä (3.59) ja selkeää tulevaisuuden visiota (3.72).

Data-analytiikka nosti tärkeimmäksi kehityskohteeksi kiinnostavuutemme työpaikkana (3.77) ja vahvuudeksi yhteiskunnallisen hyödyn tuottamisen (4.14). Tämän lisäarvon tuottamisen näkökulman olemme iloksemme onnistuneet kommunikoimaan myös asiakkaillemme.

“Kiitämme kaikkia tutkimukseen vastanneita asiakkaita. Saamamme arviot lämmittivät suuresti ja motivoivat meitä pitämään yllä erinomaista tasoa asiakkaidemme tarpeiden palvelemisessa jatkossakin. Saamamme palaute on kullanarvoista pohjaa sille työlle, jota teemme kehittääksemme yhtiötämme ja palvelujamme entisestään. Seuraavana toimena tuomme markkinoille huolellisesti kehitetyn, Luottamus&Maine-malliin pohjautuvan, ESG-mittarin. Se toivoakseni vahvistaa käsitystä vastuullisen liiketoiminnan ja kestävän kasvun visiostamme”, T-Median toimitusjohtaja Harri Leinikka kertoo.

“Juuri nyt olen erityisen ylpeä henkilöstöstämme, joka työskentelee asiakkaidemme ja yhteiskunnan luottamuksen vahvistamiseksi joka päivä. Uskon, että asiakkaidemme osoittaman luottamuksen korkea taso pohjautuu tekijöidemme korkeaan osaamistasoon,  tekemisemme laatuun ja kykyyn tuottaa asiakkaillemme arvoa sekä samanaikaisesti yhteiskunnallista hyötyä. Näistä asioista haluamme pitää kiinni tulevaisuudessakin”, Leinikka kertoo.

 

Näin tutkimme

T-Median asiakkaiden keskuudessa tehty Luottamus&Maine-tutkimus toteutettiin sähköisellä kyselylomakkeella 18.11.-3.12.2021. T-Median maine mitattiin kahdeksan osatekijän avulla: hallinto, talous, johtaminen, innovatiivisuus, vuorovaikutus, tuotteet & palvelut, työpaikka ja vastuullisuus.

Jokaista maineen dimensiota tarkasteltiin lisäksi Luottamus&Maine-syvämalliin kuuluvalla 16 lisäväittämällä. Tutkimuksessa T-Mediaa arvioi yhteensä 131 asiakasta. Kokonaismainepistemäärän virhemarginaali kun n=131 on ± 0.04-yksikköä.

 


Lisätietoja:

Sari Maunula, tutkimusjohtaja, T-Media
+358 50 409 1543, sari.maunula@t-media.fi

Harri Leinikka, toimitusjohtaja, T-Media
+358 40 505 5001, harri.leinikka@t-media.fi