Tarinamme

Yhtiömme juuret ovat suomalaisessa tiedeyhteisössä ja poikkitieteellisyydessä. T-Media syntyi vuonna 1997 kolmen opiskelijan haaveesta TKK:n rehtorin Paavo Urosen kannustamana. Perustajiemme Harri Leinikan, Petja Partasen ja Ari Nykäsen osaamisessa yhdistyi teknisten ja kaupallisten tieteiden sekä taiteen osaaminen – tulevan Aalto-yliopiston hengessä.

 

Ensimmäisenä missiona ja tavoitteenamme oli yhdistää yliopistoja, elinkeinoelämää ja teekkareita toisiinsa. Autoimme opiskelijoita näkemään työelämässä uusia kiinnostuksen kohteita ja yrityksiä saamaan parhaat tekijät. Työkaluinamme olivat ensin vaikuttavat sisällöt ja pian myös tutkimukset.

 

Yli 20 toimintavuotemme aikana olemme tehneet asiakkaillemme jo yli 2 000 Luottamus&Maine-tutkimusta 40 eri maassa. Meillä on ollut ilo ja kunnia palvella jo kaikkia maamme yliopistoja, maailman parhaiksi kasvaneita start-upeja, arvostetuimpia suomalaisia perheyrityksiä, kansainvälisiä pörssiyrityksiä ja lukuisia toimialaliittoja sekä julkishallintoa.

 

Vuonna 2020 T-Media nousi Kauppalehden arvioinnissa Suomen sadan menestyneimmän yrityksen joukkoon ja tytäryhtiömme Third Rock Finland on myös lunastanut paikkansa yhteiskunnassamme vastuullisen liiketoiminnan vauhdittajana.

 

Mitä tapahtui?

 

Olemme aina halunneet panostaa laatuun ja poikkitieteelliseen osaamiseen. Olemme myös aitoja ja uteliaita uuden edessä. Pienestä koostamme huolimatta olemme alusta saakka panostaneet tuotekehitykseen ja analytiikkaan – myös kaikkien kohtaamiemme globaalien kriisien aikana. Kehitysjohtajanamme on jo kolmella eri vuosikymmenellä toiminut Riku Ruokolahti.  Kuuntelemme asiakkaitamme ja sidosryhmiämme, analysoimme sekä luomme uutta yhdistämällä akateemisen perustutkimuksen parhaisiin käytäntöihin ja omiin havaintoihimme.

 

Matkalla meitä ovat vauhdittaneet osaomistajanamme vuosina 2009–2015 toiminut Taloudellinen Tiedotustoimisto TAT ja Sanoma Media Finland, joka vuonna 2018 osti alkuperäisen medialiiketoimintamme, minkä jälkeen pystyimme keskittymään tutkimustoimintaamme. Olemme taas yrittäjävetoinen yhtiö. Tekemisellämme on yhteinen fokus, yhteiset raamit ja yhteinen suunta. Tutkimuksillamme todennamme maineen liiketoimintavaikutukset ja kehitämme organisaatioiden johtamista sidosryhmien sekä yhteiskuntien kannalta kestävämpään suuntaan. 

 

Mitä seuraavaksi?

 

On selvää, että olemme silti vasta alussa. Seuraamme asiakkaidemme mainetta entistä useammissa sidosryhmissä, entistä useammissa maissa. Selkärankana kaikelle toimivat Luottamus&Maine-malli ja jatkuvasti laajentuva datapankkimme, joka mahdollistaa kehittyneemmän analytiikan ja vaikuttavuuksien luotaamisen. Tätä tietämys jalostuu edelleen rikkaissa keskusteluissa asiakkaidemme kanssa. T-Medialaiset panevat omat persoonansa ja erikoisosaamisensa yhteiseen tietämyksen pottiin. Perheeseemme kuuluu maineesta väitelleitä tohtoreita, tutkijoita, diplomi-insinöörejä, data-analyytikkoja, taloustieteilijöitä, myynnin osaajia, tutkimushaastattelijoita, opettajia, MBA, Tieto-Finlandia-ehdokkuudesta nauttinut historioitsija, biologi, erittäin kokeneita seniorijohtajia, journalisteja ja kansalaisaktivisteja. Luomme itse oman latumme luottaen toisiimme ihmisinä ja ammattilaisina.

 

Ensiluokkaisten ja jatkuvasti kehittyvien työkalujen sekä sertifioidun neuvonantotiimimme ansiosta voimme mitata, rakentaa ja kasvattaa asiakkaidemme arvokkainta aineetonta pääomaa – luottamusta ja mainetta – niin Suomessa kuin maailmallakin.