Maineen johtamisen käsikirja

Maineen merkitys yritysten ja organisaatioiden olemassaololle on suuri, ja se on kasvanut entisestään. Liian usein maineen rakentaminen jää vain viestinnän harteille, vaikka jokaisella organisaation jäsenellä on roolinsa sen muodostumisessa.

 

Missä tämä organisaatioiden arvokkain aineeton pääomaa syntyy, kuinka sitä voidaan tutkia ja miten siitä luodaan konkreettinen, keskusteltavissa ja johdettavissa oleva voimavara? Miten maineen johtaminen on ylipäätään mahdollista?

 

Me T-Medialla näemme maineen ihmisten käsityksinä organisaatiosta. Käsitykset voivat perustua niin omiin kokemuksiin, organisaation viestintään kuin myös median kirjoituksiin sekä muiden puheisiin. Ne voivat olla tietoa, luuloja tai arvauksia. Lähtökohtaisesti voisi ajatella, ettei tällaisilla asioilla olisi merkitystä liikkeenjohdon näkökulmasta. Todellisuudessa ne ovat juuri niitä tekijöitä, jotka ohjaavat ihmisen käyttäytymistä ja näin määrittävät organisaation elinehdot.

 

 

Me autamme organisaatioita maineen ymmärtämisessä sekä muuttamisessa mitattavaan ja sitä kautta myös johdettavaan muotoon. Maineen johtamistyössä on keskeistä  todentaa organisaation maineen taso ja rakenne tavalla, joka mahdollistaa keskustelun niin johtoryhmän, hallituksen kuin koko henkilöstönkin kanssa. Oleellista on myös hyödyntää tilastolliseen todistusaineistoon pohjaavia, johtamiskelpoisia syötteitä organisaation toiminnan kehittämiseksi, toimenpiteiden priorisoimiseksi ja sidosryhmätuen maksimoimiseksi. Tästä työstä meillä on jo yli kymmenen vuoden kokemus.

 

T-Median kehitysjohtaja Riku Ruokolahti vastaa Luottamus&Maine-liiketoiminnasta ja valmentaa ylintä johtoa sekä johtoryhmiä kokonaisvaltaiseen maineen johtamiseen. Riku on kirjoittanut käsikirjan yritysten maineesta ja sen johtamisesta.

MAINEEN JOHTAMISEN KÄSIKIRJA | I-LUKU | BILJOONAN PUNNAN PARADOKSI

Kuvaus: Vesa Koivunen

Kirjassa syvennytään maineen, liiketoiminnan ja johtamisen väliseen yhteyteen sekä maineen systemaattiseen rakentamiseen. Näistä Riku Ruokolahdella on satojen johtoryhmäkeskustelujen kokemus sekä datapankkimme yli sadantuhannen yksittäisen organisaation mainearvion kautta syntynyt ymmärrys. Katso kirjan sisällysluettelo täältä.

 

Päivitä tietosi maineen johtamisesta Suomen tärkeimpien asiantuntijoiden johdolla. Kirja on nyt tilattavissa hintaan 49,90 e (sis alv. + toimitusmaksu) tai pdf-versiona hintaan 29,90 e. Siirry tilauslomakkeelle alta:

 

Tilaa Maineen johtamisen käsikirja

 

Kirjassa omia kokemuksiaan jakavat Rikun lisäksi myös eturivin johtajat: Lidlin aikaisempi toimitusjohtaja Lauri Sipponen, S-ryhmän vastuullisuusjohtaja Nina Elomaa ja L&T:n yhteiskuntasuhdejohtaja Jorma Mikkonen.

 

Lue kirjan luvut

I-LUKU | BILJOONAN PUNNAN PARADOKSI
Kantaako viestintäpäällikkö teilläkin vastuun yrityksen keskeisimmästä riskistä – ja kilpailukykytekijästä?

 

VASTUULLISUUS JA MAINE LYÖVÄT KÄTTÄ PÄÄLLE
S-ryhmän vastuullisuusjohtaja Nina Elomaa on kehittänyt yritysten ja organisaatioiden vastuullisuusstrategioita ja -johtamista

 

HYLKIÖSTÄ PORUKAN RAKASTETUKSI JÄSENEKSI – MITEN MAINE KÄÄNNETÄÄN NOUSUUN
Lidlin edeltävän toimitusjohtajan kertomus kauppaketjun matkasta maineeseen suomalaisten keskuudessa

Ota yhteyttä

Riku Ruokolahti, Kehitysjohtaja

MBA, Certificate of Reputation Management +358 400 512 200 riku.ruokolahti@t-media.fi

Riku Ruokolahti on T-Median kehitysjohtaja. Hän vastaa Luottamus&Maine-liiketoiminnasta ja valmentaa ylintä johtoa sekä johtoryhmiä kokonaisvaltaiseen maineen johtamiseen. Riku on suorittanut MBA-tutkinnon Henley Business Schoolissa.

Ota yhteyttä