Maineen johtamisen käsikirja

Maineen merkitys yritysten ja organisaatioiden olemassaololle on suuri, ja se on kasvanut entisestään.  Missä tämä organisaatioiden arvokkain aineeton pääomaa syntyy, kuinka sitä voidaan tutkia ja miten siitä luodaan konkreettinen, keskusteltavissa ja johdettavissa oleva voimavara? Miten maineen johtaminen on ylipäätään mahdollista?

 

T-Median kehitysjohtaja Riku Ruokolahti  on kirjoittanut kiitosta saaneet käsikirjan yritysten maineesta ja sen johtamisesta. Omia kokemuksiaan jakavat Rikun lisäksi myös eturivin johtajat: Lidlin aikaisempi toimitusjohtaja Lauri Sipponen, S-ryhmän vastuullisuusjohtaja Nina Elomaa ja L&T:n yhteiskuntasuhdejohtaja Jorma Mikkonen.

MAINEEN JOHTAMISEN KÄSIKIRJA | I-LUKU | BILJOONAN PUNNAN PARADOKSI

Kuvaus: Vesa Koivunen

Kirjassa syvennytään maineen, liiketoiminnan ja johtamisen väliseen yhteyteen sekä maineen systemaattiseen rakentamiseen. Näistä Riku Ruokolahdella on satojen johtoryhmäkeskustelujen kokemus sekä datapankkimme yli sadantuhannen yksittäisen organisaation mainearvion kautta syntynyt ymmärrys.

 

Päivitä tietosi maineen johtamisesta Suomen tärkeimpien asiantuntijoiden johdolla. Kirja on ladattavissa ilmaiseksi pdf-versiona ja äänikirjana tai tilattavissa painettuna hintaan 29,90 e (sis alv. + toimitusmaksu). Siirry PDF:n, äänikirjan tai painetun kirjan tilauslomakkeelle alta:

 

Lataa Maineen johtamisen käsikirja (kirja/pdf/äänikirja)

 

(Ellibsin verkkokirjastopalvelua käyttävät asiakkaat voivat hankkia e- ja äänikirjan kokoelmaansa täältä.)

 

 

Osa kirjan luvuista on julkaistu myös nettisivuillamme, pääset lukemaan ne alla olevien aktiivisten linkkien kautta:

 

Jännän äärellä ……………………………………………………………………………………………………………5
Kirjoittajan ääni………………………………………………………………………………………………………….9
Tieteen ja yrityksessä syntyvän osaamisen vaikea suhde………………………………………………..11

OSA I: Maineen, liiketoiminnan ja johtamisen pyhä kolminaisuus……………..15
Biljoonan punnan paradoksi ………………………………………………………………………………………17
Maineen vaikutus yritysten kilpailukykyyn………………………………………………………………….23
Kun maine ja brändi tappelivat, sopivat ja halasivat ……………………………………………………30
Maineen johtamisen kypsyys ……………………………………………………………………………………39
Mitä johdan, kun johdan mainetta?……………………………………………………………………………47
Näin toimii maineen arvoketju…………………………………………………………………………………..56

OSA II: Maineen systemaattinen johtaminen ………………………………………….63
Toimintaympäristöanalyysin merkitys maineen johtamisessa ………………………………………65
Työnantajakuvan uskomaton merkitys liiketoiminnalle………………………………………………..77
Kriisien vaikutus maineeseen …………………………………………………………………………………….83
Yrityksen asemointi suhteessa sidosryhmäsysteemiin…………………………………………………..95
Organisaatio, politiikka ja ihmisten
osallistaminen ovat maineen johtamista …………………………………………………………………….111
Maine, data-analytiikka ja päätöksenteko …………………………………………………………………..127
Tiedolla johtamisen prosessi………………………………………………………………………………………133
Palkitseminen ja tavoitteet ………………………………………………………………………………………..143

OSA III: Johtajien käytännön kokemuksia…………………………………………..157
Vastuullisuus ja maine lyövät kättä päälle ………………………………………………………………159
Juuret suomalaisessa yhteiskunnassa…………………………………………………………………….173
Hylkiöstä porukan rakastetuksi jäseneksi
– miten maine käännetään nousuun……………………………………………………………………….178

OSA IV: Elämää T-Mediassa ja sen ympärillä……………………………………….197
Näin syntyi Luottamus&Maine-malli………………………………………………………………………198
Mitä T-Mediassa tapahtuu tänään?………………………………………………………………………..205
Muutama kiitoksen sana………………………………………………………………………………………..207
Kirjallisuus…………………………………………………………………………………………………………..209

 

 

Päivitä tietosi Suomen maineen johtamisesta tärkeimpien asiantuntijoiden johdolla. Kirja on nyt tilattavissa hintaan 49,90 e sis alv. + toimitusmaksu. Siirry tilauslomakkeelle alta:

 

Tilaa Maineen johtamisen käsikirja

Ota yhteyttä

Riku Ruokolahti, Kehitysjohtaja

MBA, Certificate of Reputation Management +358 400 512 200 riku.ruokolahti@t-media.fi

Riku Ruokolahti on T-Median kehitysjohtaja. Hän vastaa Luottamus&Maine-liiketoiminnasta ja valmentaa ylintä johtoa sekä johtoryhmiä kokonaisvaltaiseen maineen johtamiseen. Riku on suorittanut MBA-tutkinnon Henley Business Schoolissa.

Ota yhteyttä