T-Media mediassa

2022

“Vetovoima- tai mainetyössä on harvoin tarjolla pikavoittoja, pitkäjänteinen työ palkitsee. Kaupungin, ja sen alueellisen vetovoiman parantuessa, ihmisten luottamus, halu puhua positiivista, kiinnostus käyttää palveluja, työskennellä tai asua alueella vahvistuvat”, sanoo T-Median tutkimusjohtaja Sari Maunula.
— Kauppalehti: Tämä suomalaiskaupunki on nyt nosteessa – Selvitys laittoi suurimmat kaupungit järjestykseen

 

2021

— Yle: Suomalaisia metsäjättejä epäillään sellukartellista – onko yhtiöiden maine mennyttä?

— HS: Teknologiayhtiö Reveniolla on sijoittajien mielestä pörssi­yhtiöiden paras maine

— Kauppalehti: Mitä muut ajattelevat sijoitussalkkusi sisällöstä? Testaa Kauppalehden salkkukoneella

— MTV Uutisaamu: Maine ohjaa sijoituspäätöksiä

— STT/Ilkka-Pohjalainen: Metsäkonevalmistaja Ponsse neljättä vuotta Suomen maineikkain yritys

— HS: Carunaa vihataan, koska se oli ahne. Sitten yhtiö pani tutkijat asialle, ja vihan takaa löytyi syvempi Suomen märkivä haava

— Talouselämä Tebatti: Hanna-Mari Aula: Jos myisit mainetta, saisit siitä enemmän kuin vuosi sitten

— HS Mielipide: Helsinkiä ei pidetä viihtyisänä elinympäristönä

— Talouselämä: Suomen vetovoimaisin kaupunki on Tampere, kakkosena Kuopio, kertoo tutkimus

— Turun Seutusanomat: Kauppakeskus Mylly on Suomen hyvämaineisin kauppakeskus

 

2020

— Kauppalehti: Nämä ovat sata Suomen parasta yritystä

— HS Mielipide: Asukkaat, ulkopuoliset ja yritykset voivat nähdä kaupungin maineen eri tavoin

— Talouselämä: Sanna Marin vaati yrityksiltä vastuuta, mutta siitä huolimatta kansalaisten luottamus yrityksiin kohosi kriisin keskellä

— MTV: Nämä asiat voivat romahduttaa yrityksen maineen, paljastaa mainetutkimuksen tekijä

Kauppalehti: Nordea ei ole suomalaisten keskuudessa enää huonomaineinen pankki

— Kaleva: Oulu on jäämässä pahasti jälkeen houkuttelevana opiskelukaupunkina alle kolmikymppisten keskuudessa

HS Mielipide: Sopimisen kulttuurille on edelleen käyttöä

2019

HS: Hoivakriisi pisti huonomaineisimpien yritysten listan uusiksi: Esperi Care ja Attendo syrjäyttivät kestoinhokit

Yle: Mikä yhdistää Facebookin, Danske Bankin, Postin ja Esperi Caren? Ryvettynyt kuva näkyy nopeasti huonomaineisten yritysten listalla

Talouselämä: Hoiva-alan kriisit näkyvät Luottamus & Maine -tutkimuksessa

— Kauppalehti: Ponsse on Suomen hyvämaineisin yritys – Pohjalla hoivakotiyhtiö Esperi Care

— Yle: Ponssen hyvä maine suojaa sitä kriiseiltä, sanoo asiantuntija

2018

— Kauppalehti: Ennätyspisteet vertailussa saanut Ponsse on Suomen maineikkain yritys

— Yle: Ponsse on Suomen maineikkain yritys

— HS: Pienessä savolais­kylässä toimiva kone­paja nousi Suomen hyvä­maineisimmaksi yritykseksi ohi Koneen ja Supercellin – Mikä tekee Ponssesta erityisen yhtiön?

— MT: Ponsse nousi Suomen maineikkaimmaksi yritykseksi – ohitti ennätyspisteillä peliyhtiö Supercellin ja hissikonserni Koneen

2017

— Talouselämä: Finlayson kiri kärkikymmenikköön, Nokia harppasi historiallisesti

— Kauppalehti: Nokia teki historiallisen harppauksen: “Brändin paluu puhelinmarkkinoille ei yksin selitä”

— Kauppalehti: Vinkkejä yrityksen maineenhallintaan – “hanki faneja”

2016

— MT: Yrityksen maine kantaa pitkälle

— HS: Kone ja Talvivaara löytyvät yritysten maineselvityksen ääripäistä

— Yle: Suomalaisten luottamus yrityksiin kateissa

2015

— Yle: Kriisiviestinnän asiantuntija: Suomi on kuin murjottava soutaja, joka ei tee omaa osuuttaan

— Ylen aamu-tv: Onko Suomen imago rapautunut?