T-Media mediassa

T-Median kehitysjohtaja Riku Ruokolahti: ”Kun puhutaan hallinnosta, siinä ajatellaan onko yritys läpinäkyvä ja käyttäytyykö se oikein liiketoiminnassaan. Se on eettinen tulkinta organisaation tekemisestä. Tässä Nordeaan on suhtauduttu kriittisesti, ja siinä on tehty iso hyppy positiiviseen suuntaan”.
Kauppalehti: Nordea ei ole suomalaisten keskuudessa enää huonomaineinen pankki

 

T-Median vanhempi asiantuntija Hanna-Mari Aula: “Tutkimuksesta ilmenee, että erityisesti Oulussa kaupunki vaikuttaa yliopiston houkuttelevuuteen. Kaupungin myönteisen kehittymisen myötä myös yliopiston vetovoima vahvistuu. Siksi kaupungin vetävyys on keskeinen Oulun yliopiston menestyksen kannalta.”
— Kaleva: Oulu on jäämässä pahasti jälkeen houkuttelevana opiskelukaupunkina alle kolmikymppisten keskuudessa

 

T-Median vanhempi neuvonantaja Kari Väisänen: “Kesän aikana keräsimme niin sanotun suuren yleisön keskuudesta lähes 20 000 yritysarviota pyrkien etsimään koronaviruskriisin mahdollisia vaikutuksia Luottamus&Maine-malliimme. Yhtenä mitattavana osatekijänä on vastuullisuus: miten yritys toimii oikein ja vastuullisesti huomioiden yhteiskunnan ja ympäristön. Alustavat tulokset osoittavat selvästi, että vastuullisuuden korrelaatio maineen eri osatekijöihin on korostunut entisestään.”
HS Mielipide: Sopimisen kulttuurille on edelleen käyttöä

 

”Jos yritys on hyvin tuntematon, mainetta pystyy silloin kehittämään omilla viesteillä. Jos tunnettuus tulee kriisin kautta, mainetyhjiö täyttyy herkästi yksinomaan negatiivisilla viesteillä”, T-Median toimitusjohtaja Harri Leinikka sanoo.
HS: Hoivakriisi pisti huonomaineisimpien yritysten listan uusiksi: Esperi Care ja Attendo syrjäyttivät kestoinhokit

 

“Pitkän tähtäimen ajattelu edellyttää kestävien ja vastuullisten valintojen tekemistä ja niiden kanssa elämistä yhdessä yrityksen asiakkaiden ja muiden sidosryhmien kanssa. Onnistuessaan vastuullisuus palautuu yritykselle takaisin luottamuksena ja mainepääomana”, arvioi kehitysjohtaja Riku Ruokolahti maineen herkkyyttä.
Yle: Mikä yhdistää Facebookin, Danske Bankin, Postin ja Esperi Caren? Ryvettynyt kuva näkyy nopeasti huonomaineisten yritysten listalla

 

 

2019

Talouselämä: Hoiva-alan kriisit näkyvät Luottamus & Maine -tutkimuksessa

— Kauppalehti: Ponsse on Suomen hyvämaineisin yritys – Pohjalla hoivakotiyhtiö Esperi Care

— Yle: Ponssen hyvä maine suojaa sitä kriiseiltä, sanoo asiantuntija

 

2018

— Kauppalehti: Ennätyspisteet vertailussa saanut Ponsse on Suomen maineikkain yritys

— Yle: Ponsse on Suomen maineikkain yritys

— HS: Pienessä savolais­kylässä toimiva kone­paja nousi Suomen hyvä­maineisimmaksi yritykseksi ohi Koneen ja Supercellin – Mikä tekee Ponssesta erityisen yhtiön?

— MT: Ponsse nousi Suomen maineikkaimmaksi yritykseksi – ohitti ennätyspisteillä peliyhtiö Supercellin ja hissikonserni Koneen

 

2017

— Talouselämä: Finlayson kiri kärkikymmenikköön, Nokia harppasi historiallisesti

— Kauppalehti: Nokia teki historiallisen harppauksen: “Brändin paluu puhelinmarkkinoille ei yksin selitä”

— Kauppalehti: Vinkkejä yrityksen maineenhallintaan – “hanki faneja”

 

2016

— MT: Yrityksen maine kantaa pitkälle

— HS: Kone ja Talvivaara löytyvät yritysten maineselvityksen ääripäistä

— Yle: Suomalaisten luottamus yrityksiin kateissa