T-Media mediassa

2021

“Jos maine on valmiiksi heikolla tolalla, kriisi saa bensaa liekkeihin ja pitkittyy”, kertoo T-Median toimitusjohtaja Harri Leinikka.
— Yle: Suomalaisia metsäjättejä epäillään sellukartellista – onko yhtiöiden maine mennyttä?

”Tiedämme muista tutkimuksistamme, että yhteys maineen ja ihmisten käytösintention välillä on suuri, mutta nyt todennettu voima on poikkeuksellinen”, T-Median vanhempi asiantuntija Hanna-Mari Aula toteaa Helsingin Sanomissa.
— HS: Teknologiayhtiö Reveniolla on sijoittajien mielestä pörssi­yhtiöiden paras maine

Arvostavatko muut sijoittajat salkkuusi valitsemiasi Helsingin pörssin yhtiöitä? Testaa, millaisen mainearvosanan salkkusi yhtiöt saavat T-Median tutkimukseen perustuvalla Kauppalehden yrityssalkun mainelaskurilla.
— Kauppalehti: Mitä muut ajattelevat sijoitussalkkusi sisällöstä? Testaa Kauppalehden salkkukoneella

“Maineella on iso merkitys, kun yksityissijoittaja miettii, mihin sijoittaa”, kertoo T-Median vanhempi asiantuntija Hanna-Mari Aula.
— MTV Uutisaamu:
Maine ohjaa sijoituspäätöksiä

“Fiskarsin toimitusjohtaja Nathalie Ahlström on saanut toimillaan erinomaista mediajulkisuutta. Hän on sanoittanut hienosti Fiskars-konsernin kehittymistarinaa”, arvioi T-Median toimitusjohtaja Harri Leinikka tiedotteessa.
— STT/Ilkka-Pohjalainen: Metsäkonevalmistaja Ponsse neljättä vuotta Suomen maineikkain yritys

“Vuonna 2019 huonomaineisin yritys oli T-Median Luottamus & Maine -tutkimuksen mukaan hoivaskandaalissa rypenyt Esperi Care. Sen ja Attendon jälkeen maineeltaan huonoimmiksi yrityksiksi arvioitiin Terrafame, Posti, Nestlé, Facebook, Danske Bank – ja Caruna.”
— HS: Carunaa vihataan, koska se oli ahne. Sitten yhtiö pani tutkijat asialle, ja vihan takaa löytyi syvempi Suomen märkivä haava

T-Median vanhempi asiantuntija Hanna-Mari Aula: “Työntekijöistä huolehtiminen on yksi parhaista tavoista edistää mainetyötä ja kasvattaa yrityksen arvoa. Kun johdat yrityksesi mainetta, saatat johtaa jopa kolmannesta yrityksesi arvosta.”
— Talouselämä Tebatti: Hanna-Mari Aula: Jos myisit mainetta, saisit siitä enemmän kuin vuosi sitten

T-Median vanhempi neuvonantaja Kari Väisänen: “Ympäristö on vetovoimana arvo, jolla on potentiaalisten asukkaiden kannalta erittäin suuri merkitys. Tuo vetovoima on Helsingin osalta nyt uhattuna.”
— HS Mielipide: Helsinkiä ei pidetä viihtyisänä elinympäristönä

“Helsingin heikko menestys selittyy osittain kahdella tekijällä, jotka ovat kustannusrakenne ja vastaajien näkemys ympäristöstä”, T-Median vanhempi neuvonantaja Kari Väisänen kertoo.
— Talouselämä: Suomen vetovoimaisin kaupunki on Tampere, kakkosena Kuopio, kertoo tutkimus

“Halusimme tuottaa kauppakeskuksille ymmärrystä niistä tekijöistä, jotka ohjaavat ihmisten valintoja kauppakeskusten suhteen. Tutkimuksen avulla pystymme löytämään ne asiat, joihin kauppakeskusten kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota ihmisten luottamuksen ja viihtymisen lisäämiseksi sekä toki myös kauppakeskuksen liiketoiminnan vahvistamiseksi”, kertoo T-Median vanhempi asiantuntija Hanna-Mari Aula.
— Turun Seutusanomat: Kauppakeskus Mylly on Suomen hyvämaineisin kauppakeskus

 

2020

— Kauppalehti: Nämä ovat sata Suomen parasta yritystä

— HS Mielipide: Asukkaat, ulkopuoliset ja yritykset voivat nähdä kaupungin maineen eri tavoin

— Talouselämä: Sanna Marin vaati yrityksiltä vastuuta, mutta siitä huolimatta kansalaisten luottamus yrityksiin kohosi kriisin keskellä

— MTV: Nämä asiat voivat romahduttaa yrityksen maineen, paljastaa mainetutkimuksen tekijä

Kauppalehti: Nordea ei ole suomalaisten keskuudessa enää huonomaineinen pankki

— Kaleva: Oulu on jäämässä pahasti jälkeen houkuttelevana opiskelukaupunkina alle kolmikymppisten keskuudessa

HS Mielipide: Sopimisen kulttuurille on edelleen käyttöä

2019

HS: Hoivakriisi pisti huonomaineisimpien yritysten listan uusiksi: Esperi Care ja Attendo syrjäyttivät kestoinhokit

Yle: Mikä yhdistää Facebookin, Danske Bankin, Postin ja Esperi Caren? Ryvettynyt kuva näkyy nopeasti huonomaineisten yritysten listalla

Talouselämä: Hoiva-alan kriisit näkyvät Luottamus & Maine -tutkimuksessa

— Kauppalehti: Ponsse on Suomen hyvämaineisin yritys – Pohjalla hoivakotiyhtiö Esperi Care

— Yle: Ponssen hyvä maine suojaa sitä kriiseiltä, sanoo asiantuntija

2018

— Kauppalehti: Ennätyspisteet vertailussa saanut Ponsse on Suomen maineikkain yritys

— Yle: Ponsse on Suomen maineikkain yritys

— HS: Pienessä savolais­kylässä toimiva kone­paja nousi Suomen hyvä­maineisimmaksi yritykseksi ohi Koneen ja Supercellin – Mikä tekee Ponssesta erityisen yhtiön?

— MT: Ponsse nousi Suomen maineikkaimmaksi yritykseksi – ohitti ennätyspisteillä peliyhtiö Supercellin ja hissikonserni Koneen

2017

— Talouselämä: Finlayson kiri kärkikymmenikköön, Nokia harppasi historiallisesti

— Kauppalehti: Nokia teki historiallisen harppauksen: “Brändin paluu puhelinmarkkinoille ei yksin selitä”

— Kauppalehti: Vinkkejä yrityksen maineenhallintaan – “hanki faneja”

2016

— MT: Yrityksen maine kantaa pitkälle

— HS: Kone ja Talvivaara löytyvät yritysten maineselvityksen ääripäistä

— Yle: Suomalaisten luottamus yrityksiin kateissa

2015

— Yle: Kriisiviestinnän asiantuntija: Suomi on kuin murjottava soutaja, joka ei tee omaa osuuttaan

— Ylen aamu-tv: Onko Suomen imago rapautunut?