T-Media mediassa

T-Median vanhempi asiantuntija Hanna-Mari Aula: “Tekemämme mainetutkimukset näyttävät, että Vantaan maine on vantaalaisten keskuudessa parempi kuin ulkopaikkakuntalaisten, ja heidänkin keskuudessaan maine on parantunut vuoden aikana.”
— HS Mielipide: Asukkaat, ulkopuoliset ja yritykset voivat nähdä kaupungin maineen eri tavoin

 

T-Median kehitysjohtaja Riku Ruokolahti: ”Kun ihmiset tuntevat perusturvallisuutensa uhatuksi, se vaikuttaa ihmisten odotuksiin. Myös siihen, mitä odotetaan yrityksiltä. Tällaisessa tilanteessa erityisen paljon odotukset liittyvät erilaisiin pandemiaan liittyviin toimenpiteisiin, kuten turvallisuuteen ja etätyöskentelyn järjestämiseen.”
— Talouselämä: Sanna Marin vaati yrityksiltä vastuuta, mutta siitä huolimatta kansalaisten luottamus yrityksiin kohosi kriisin keskellä

 

“Stockmann on ikonen toimija ja suomalaisilla on ollut kovat odotukset siitä, millainen se heidän mielikuvissaan on. Kun odotukset eivät ole toteutuneet, on syntynyt pettymyksiä. Maineessa on aina kyse siitä, mitkä odotukset ovat suhteessa toimijaan sekä siitä, toteutuvatko odotukset”, T-Median kehitysjohtaja Riku Ruokolahti arvioi.
— MTV: Nämä asiat voivat romahduttaa yrityksen maineen, paljastaa mainetutkimuksen tekijä

 

T-Median kehitysjohtaja Riku Ruokolahti: ”Kun puhutaan hallinnosta, siinä ajatellaan onko yritys läpinäkyvä ja käyttäytyykö se oikein liiketoiminnassaan. Se on eettinen tulkinta organisaation tekemisestä. Tässä Nordeaan on suhtauduttu kriittisesti, ja siinä on tehty iso hyppy positiiviseen suuntaan”.
Kauppalehti: Nordea ei ole suomalaisten keskuudessa enää huonomaineinen pankki

 

T-Median vanhempi asiantuntija Hanna-Mari Aula: “Tutkimuksesta ilmenee, että erityisesti Oulussa kaupunki vaikuttaa yliopiston houkuttelevuuteen. Kaupungin myönteisen kehittymisen myötä myös yliopiston vetovoima vahvistuu. Siksi kaupungin vetävyys on keskeinen Oulun yliopiston menestyksen kannalta.”
— Kaleva: Oulu on jäämässä pahasti jälkeen houkuttelevana opiskelukaupunkina alle kolmikymppisten keskuudessa

 

T-Median vanhempi neuvonantaja Kari Väisänen: “Kesän aikana keräsimme niin sanotun suuren yleisön keskuudesta lähes 20 000 yritysarviota pyrkien etsimään koronaviruskriisin mahdollisia vaikutuksia Luottamus&Maine-malliimme. Yhtenä mitattavana osatekijänä on vastuullisuus: miten yritys toimii oikein ja vastuullisesti huomioiden yhteiskunnan ja ympäristön. Alustavat tulokset osoittavat selvästi, että vastuullisuuden korrelaatio maineen eri osatekijöihin on korostunut entisestään.”
HS Mielipide: Sopimisen kulttuurille on edelleen käyttöä

 

2019

HS: Hoivakriisi pisti huonomaineisimpien yritysten listan uusiksi: Esperi Care ja Attendo syrjäyttivät kestoinhokit

Yle: Mikä yhdistää Facebookin, Danske Bankin, Postin ja Esperi Caren? Ryvettynyt kuva näkyy nopeasti huonomaineisten yritysten listalla

Talouselämä: Hoiva-alan kriisit näkyvät Luottamus & Maine -tutkimuksessa

— Kauppalehti: Ponsse on Suomen hyvämaineisin yritys – Pohjalla hoivakotiyhtiö Esperi Care

— Yle: Ponssen hyvä maine suojaa sitä kriiseiltä, sanoo asiantuntija

 

2018

— Kauppalehti: Ennätyspisteet vertailussa saanut Ponsse on Suomen maineikkain yritys

— Yle: Ponsse on Suomen maineikkain yritys

— HS: Pienessä savolais­kylässä toimiva kone­paja nousi Suomen hyvä­maineisimmaksi yritykseksi ohi Koneen ja Supercellin – Mikä tekee Ponssesta erityisen yhtiön?

— MT: Ponsse nousi Suomen maineikkaimmaksi yritykseksi – ohitti ennätyspisteillä peliyhtiö Supercellin ja hissikonserni Koneen

 

2017

— Talouselämä: Finlayson kiri kärkikymmenikköön, Nokia harppasi historiallisesti

— Kauppalehti: Nokia teki historiallisen harppauksen: “Brändin paluu puhelinmarkkinoille ei yksin selitä”

— Kauppalehti: Vinkkejä yrityksen maineenhallintaan – “hanki faneja”

 

2016

— MT: Yrityksen maine kantaa pitkälle

— HS: Kone ja Talvivaara löytyvät yritysten maineselvityksen ääripäistä

— Yle: Suomalaisten luottamus yrityksiin kateissa