Tulevat erikoistutkimukset

Me T-Medialla palvelemme asiakkaitamme tarvelähtöisesti toteuttaen organisaatiokohtaisia tutkimuksia vuoden jokainen viikko. Ymmärtääksemme ympäröivää maailmaa ja sen muutoksia paremmin, toteutamme myös toimialakohtaisia erikoistutkimuksia, joissa seuraamme laajemmin tutkittavan toimialan ja sen yritysten maineen kehitystä ja pureudumme ajankohtaisiin ilmiöihin.

 

Erikoistutkimusten etuna oman maineen tarkastelun ohella on pääsy ensikäden tietoon siitä, miten muut alan toimijat sekä tutkittavan organisaation itselleen valitsemat verrokit ovat onnistuneet itsensä positioimaan mainemielessä. Kokonaisvaltaisemman toimialakohtaisen tarkastelun sekä sen perusteella tehtävän meta-analyysin avulla laajennamme omaa ja asiakkaidemme ymmärrystä yksittäisistä toimialoista. 

 

Erikoistutkimusten avulla saadaan kaikkia hyödyttävä, rikas kokonaiskuva alan tämän hetkisestä tilasta ja maineeseen vaikuttavista tekijöistä.

Tulevat erikoistutkimukset

11/2020: Elintarvikealan maineen erikoistutkimus

Elintarvikealan yritysten mainetta tutkimme systemaattisesti jo kolmatta vuotta. Muun muassa Alko, Fazer, Nestle ja Valio ovat tyytyväisiä asiakkaitamme.

 

12/2020: Finanssialan erikoistutkimus

Finanssialan ja sillä toimivien organisaatioiden mainetta olemme tutkineet jo usean vuoden ajan. Itse Finanssiala ry sekä suurimmat toimijat alalla meidät hyvin tuntevat – useilla toimijoilla malli on käytössä johtoryhmien lisäksi myös hallitustasolla.

 

01/2021: Julkishallinnon Mediabarometri

Toimittajien mielikuvia ja näkemyksiä julkishallinnon organisaatioista sekä niiden mediaviestinnästä olemme tutkineet jo kymmenen vuoden ajan. Tämä erikoistutkimus toteutetaan kahden vuoden välein – vuoden 2021 jälkeen seuraavan kerran siis vuonna 2023.

 

02/2021: Korkeakoulujen maineen erikoistutkimus

Suomalaisyliopistojen mainetta olemme tutkineet omana tutkimuskokonaisuutenaan vuodesta 2019 ja ammattikorkeakouluja vuodesta 2020 lähtien. Vuoden 2020 tutkimuksesta ja sen yleistuloksista pääset lukemaan tästä.

 

03/2021: Sosiaali- ja terveysalan maineen erikoistutkimus

Sosiaali- ja terveysalan organisaatioiden mainetta omana tutkimuskokonaisuutenaan olemme tutkineet jo viiden vuoden ajan. Alalla palvelemme niin yksityisen, julkisen kuin kolmannenkin sektorin toimijoita laajasti. Vuoden 2020 tutkimuksesta ja sen yleistuloksista pääset lukemaan tästä.

 

03-04/2021: Työnantajakuvan erikoistutkimus

Tekniikan ja kaupallisen alan osaajien keskuudessa toteutettava työnantajakuvatutkimus luotaa vuosittain työelämään liittyviä arvoja ja työpaikan valintakriteereitä. Vuoden 2020 tutkimustuloksiin pääset tästä.

 

04/2021: Matkailu- ja ravintola-alan maineen erikoistutkimus

Matkailu- ja ravintola-alan mainetta olemme tutkineet omana tutkimuskokonaisuutenaan vuodesta 2018 lähtien. 

 

04/2021: Työmarkkinajärjestöjen Mediabarometri

Toimittajien mielikuvia ja näkemyksiä suomalaisista järjestöistä ja niiden mediaviestinnästä olemme tutkineet jo yli 10 vuoden ajan.Tämä erikoistutkimus toteutetaan kahden vuoden välein – vuoden 2021 jälkeen seuraavan kerran siis vuonna 2023. Vuoden 2019 tutkimuksesta ja sen tuloksista pääset lukemaan tästä.

 

05/2021: Rakennus- ja suunnittelualan maineen erikoistutkimus

Rakennus- ja suunnittelualan mainetta omana tutkimuskokonaisuutenaan olemme tutkineet jo kolmen vuoden ajan. Pisimmät asiakassuhteet alan toimijoiden kanssa ovat olleet vuodesta 2013 lähtien. Vuoden 2020 tutkimuksesta ja sen yleistuloksista pääset lukemaan tästä.

 

06/2021: Suomen hyvä- ja huonomaineisimpien yritysten tutkimus

T-Media julkaisee vuosittain Suomen 10 hyvä- ja huonomaineisinta yritystä. Vuoden 2019 juhlatunnelmiin pääset tästä.

 

06/2021: Logistiikka- ja liikennealan maineen erikoistutkimus

 

09/2021: Kemianteollisuuden maineen erikoistutkimus

Kemianteollisuuden toimijoiden mainetta aloimme tutkia omana tutkimuskokonaisuutenaan vuonna 2020 tutkittuamme vuonna 2019 alan mainetta yleisesti.

 

09/2021: Julkishallinnon organisaatioiden maineen erikoistutkimus

Julkishallinnon organisaatioiden mainetta olemme tutkineet omana tutkimuskokonaisuutenaan jo kolmen vuoden ajan. Vuoden 2019 tutkimuskierroksesta ja sen yleistuloksista pääset lukemaan tästä.

 

10/2021: Kauppakeskusten maineen erikoistutkimus

Suomen kauppakeskusten mainetta tutkimme ensimmäistä kertaa vuonna 2020.

 

10/2021: Yritysten Mediabarometri

Toimittajien mielikuvia ja näkemyksiä suomalaisista yrityksistä ja niiden mediaviestinnästä olemme tutkineet jo 10 vuoden ajan. Vuoden 2020 tutkimuksen yleisen osan havaintoja pääset lukemaan tästä.

 

11/2021: Elintarvikealan maineen erikoistutkimus

Elintarvikealan yritysten mainetta tutkimme systemaattisesti jo kolmatta vuotta. Muun muassa Alko, Fazer, Nestle ja Valio ovat tyytyväisiä asiakkaitamme.

 

11/2021: Kaupunkien Vetovoima&Vaikutus

Kaupungeille olemme kehittäneet oman Vetovoima&Vaikutus -tutkimusmallin, jonka lanseerasimme käyttöön vuonna 2020. Kerava ja Tampereen kaupunki aloittivat yhteistyön ensimmäisinä kanssamme.

Haluatko lisätietoja erikoistutkimuksista - ota yhteyttä!

Elisa Runsas, Sales Lead

M.Sc.(Econ.) +358 50 468 8849 elisa.runsas@t-media.fi

Elisa neuvoo neuvoo asiakkaitamme datan hyödyntämisessä maineen johtamisessa ja vetää myyntitiimiä. Elisa on syventynyt opinnoissaan data-analytiikan käyttämiseen päätöksenteossa. Ennen T-Medialle tuloa Elisa on toiminut myynnin ja asiakassuhteiden asiantuntijatehtävissä.

Ota yhteyttä