Maineen johtaminen

Maine koetaan usein abstraktiksi ja vaikeasti käsitettäväksi kokonaisuudeksi, jonka usein myös ihmiset määrittelevät eri tavoin ja omista lähtökohdistaan.

 

Me T-Medialla näemme maineen ihmisten käsityksinä organisaatiosta. Käsitykset voivat perustua niin omiin kokemuksiin, organisaation viestintään kuin myös median kirjoituksiin sekä muiden puheisiin. Ne voivat olla tietoa, luuloja tai arvauksia. Lähtökohtaisesti voisi ajatella, ettei tällaisilla asioilla olisi merkitystä liikkeenjohdon näkökulmasta. Todellisuudessa ne ovat juuri niitä tekijöitä, jotka ohjaavat ihmisen käyttäytymistä ja näin määrittävät organisaation elinehdot.

 

 

Me autamme organisaatioita maineen ymmärtämisessä sekä muuttamisessa mitattavaan ja sitä kautta myös johdettavaan muotoon. Maineen johtamistyössä on keskeistä  todentaa organisaation maineen taso ja rakenne tavalla, joka mahdollistaa keskustelun niin johtoryhmän, hallituksen kuin koko henkilöstönkin kanssa. Oleellista on myös hyödyntää tilastolliseen todistusaineistoon pohjaavia, johtamiskelpoisia syötteitä organisaation toiminnan kehittämiseksi, toimenpiteiden priorisoimiseksi ja sidosryhmätuen maksimoimiseksi. Tästä työstä meillä on jo yli kymmenen vuoden kokemus.

 

Tyytyväisistä asiakkaistamme, heidän näkemyksistään sekä käytännön kokemuksistaan voit lukea lisää akatemia-sivuiltamme.

MAINEEN JOHTAMISEN KÄSIKIRJA | I-LUKU | BILJOONAN PUNNAN PARADOKSI

 

Kuvaus: Vesa Koivunen

Riku Ruokolahti on T-Median kehitysjohtaja ja vastaa Luottamus&Maine -liiketoiminnasta. Riku valmentaa ylintä johtoa sekä johtoryhmiä kokonaisvaltaiseen maineen johtamiseen.

Riku kirjoittaa parhaillaan käsikirjaa yritysten maineesta ja sen johtamisesta. Biljoonan punnan paradoksi: Kantaako viestintäpäällikkö teilläkin vastuun yrityksen keskeisimmästä riskistä – ja kilpailukykytekijästä? on kirjan avausluku aiheeseen. Katso alustus aiheeseen alta ja lue kirjan ensimmäinen luku täältä.

Ota yhteyttä

Riku Ruokolahti, Kehitysjohtaja

MBA, Certificate of Reputation Management +358 400 512 200 riku.ruokolahti@t-media.fi

Riku Ruokolahti on T-Median kehitysjohtaja. Hän vastaa Luottamus&Maine-liiketoiminnasta ja valmentaa ylintä johtoa sekä johtoryhmiä kokonaisvaltaiseen maineen johtamiseen. Riku on suorittanut MBA-tutkinnon Henley Business Schoolissa.

Ota yhteyttä