In English
[:fi]Kohti mainetutkimuksen seuraavaa tasoa[:]
04.6.2018 in

Kohti mainetutkimuksen seuraavaa tasoa

T-Media panostaa yrityskaupan myötä entistä vahvemmin Luottamus&Maine-tutkimuksen kehittämiseen ja maineneuvonantoon, kirjoittaa T-Median toimitusjohtaja Harri Leinikka.

“T-Median 20-vuotisella polulla eteeni on tullut useita päätöksiä, joiden pohjalta yhtiölle on rakennettu kestäviä kumppanuuksia ja luotu uutta liiketoimintaa. Uusin käänne yhtiömme historiassa on työnantajakuvapalveluiden myyminen Sanoma-konserniin kuuluvalle Oikotielle.

Työnantajakuvan rakentamiseen ja vetovoimakampanjoihin keskittynyt liiketoiminta-alueemme on ollut kasvavaa, kannattavaa ja vaikuttavaa. Tämä vetovoimatyö on kuitenkin vahvasti sekä osaamis- että kanavaperusteista. Vaikuttavat viestit pitää saada myös perille.

Tulimme kasvun vaiheeseen, jossa yhtiön omistajina emme ilman merkittäviä lisäpanostuksia voineet nostaa vetovoimahankkeidemme tavoittavuutta uudelle tasolle. Paras lopputulos syntyy silloin, kun parhaat kanavat ja paras osaaminen kohtaavat. Juuri tällainen kombinaatio saavutettiin nyt tehdyllä yritysjärjestelyllä Sanoman kanssa.

Yritysjärjestelyn seurauksena kolmannes tiimistämme siirtyi tänään uuteen työpaikkaan. Esimiehenä päätös tuntuu erittäin haikealta, mutta samaan aikaan täysin oikealta: rekrytointibisneksen markkinajohtajan leivissä työntekijöillemme avautuu uusia huimia mahdollisuuksia kehittää omaa osaamistaan, ja samalla kampanjamme saavat entistä laajemmat yleisöt sekä paremmat kehitysresurssit.

Siirtyvän tiimin vastaava tuottaja Anne-Mari Rajala pilke silmäkulmassa kysyikin, oliko hänellä niin paljon ideoita, että halusimme hänestä kokonaan eroon. Kehitysjohtajamme Riku Ruokolahti totesi, että päinvastoin: etsimme kumppanin, jolla on resurssit uusien työnantajakuvahankkeiden toteuttamiseen.

Uuden kaupan myötä myös asiakkaat ovat voittajia. Oikotie on vetovoima- ja nuorisohankkeillemme, kuten Vastuullinen kesäduuni -kampanjalle, paras mahdollinen omistaja. Kasvava kampanja vauhdittaa suomalaisen työelämän kehittymistä ja nostaa kesätyökulttuurin uudelle tasolle.

Yrityskauppa selkeyttää myös T-Mediaan jäävää liiketoimintaa. Tulevaisuudessa panostuksemme keskittyvät maineen tutkimiseen, data-analytiikkaan ja neuvonantoon.

Kärkituotteenamme on yhä edelleen Luottamus&Maine-tutkimus, joka on T-Median suurin liiketoiminta-alue ja samalla koko mainetutkimuksen markkinajohtaja Suomessa. Se on silti vielä pintaraapaisu kaikesta osaamisestamme. Yritysjärjestelyn seurauksena pystymme liikkumaan ripeämmin ja saamme riittävät resurssit mallin kehittämiseen ja sen kansainvälistämiseen.

Mainetutkimusliiketoiminta ei edellytä samanlaisia kanavia kuin vetovoimatyö, vaan äärimmäisen vahvaa osaamista. Maineanalytiikan ja neuvonannon parissa jatkaakin 20 maailmanluokan osaajaa. Tällä alueella meillä on omistajina ja työntekijöinä vielä paljon annettavaa.”

Harri Leinikka
toimitusjohtaja
T-Media Oy