Asiantuntijuuden vahvistaminen Luottamus&Maine-tutkimuksen avulla
T-Median tarina ja perustaminen
T-Media on suomalainen tutkimusyhtiö, joka on erikoistunut markkina- ja mielipidetutkimuksiin. Yhtiön tavoitteena on auttaa organisaatioita mittaamaan ja kehittämään arvokkainta aineetonta pääomaansa, luottamusta ja mainetta. T-Median tarina alkoi vuonna 1997, kun kolme opiskelijaa, Harri Leinikka, Petja Partanen ja Ari Nykänen, tekivät todellisuudeksi haaveensa perustaessaan yrityksen. Yhtiömme perustamisessa heitä tuki TKK:n rehtori Paavo Uronen.
T-Median perustajien osaamisessa yhdistyy teknisten ja kaupallisten alojen sekä taiteen osaaminen. Halusimme alusta saakka yhdistää yliopistoja, elinkeinoelämää ja nuoria insinöörejä toisiinsa. Pyrimme auttamaan opiskelijoita löytämään uusia kiinnostuksen kohteita työelämässä ja yrityksiä löytämään parhaat mahdolliset tekijät. Aluksi tarjosimme vaikuttavia sisältöjä ja pian laajensimme palvelua myös tutkimusten tekemiseen.
T-Median vahvuudet ja saavutukset
Yli 20 toimintavuotemme aikana olemme tehneet yli 2 000 Luottamus&Maine-tutkimusta asiakkaillemme yli 40 eri maassa. Olemme ylpeitä siitä, että olemme saaneet palvella kaikkia maamme yliopistoja, menestyneitä start-upeja, arvostettuja perheyrityksiä, kansainvälisiä pörssiyrityksiä sekä toimialaliittoja ja julkishallintoa.
Vuonna 2020 T-Media nousi Kauppalehden arvioinnissa Suomen sadan menestyneimmän yrityksen joukkoon. Tytäryhtiömme Third Rock Finland puolestaan on tunnustettu vastuullisen liiketoiminnan edistäjäksi yhteiskunnassamme. Olemme aina panostaneet laatuun ja poikkitieteelliseen osaamiseen, ja tästä syystä olemme kasvaneet vakaasti ja saavuttaneet menestystä. Olemme myös sitoutuneet kehitykseen ja analytiikkaan, mikä on auttanut meitä kriisienkin yli.
Tulevaisuuden suunnitelmat ja työkalut
Katsomme jo eteenpäin ja tavoitteemme on seurata asiakkaidemme mainetta entistä laajemmin ja useammissa sidosryhmissä sekä maissa. Meidän selkärankamme on Luottamus&Maine-mallimme ja varsinainen voimavaramme on laajeneva datapankkimme, joka mahdollistaa kehittyneemmän analytiikan ja vaikuttavuuden tunnistamisen. Jatkuvasti laajentuvan tiedon avulla pystymme luomaan lisäarvoa asiakkaillemme ja auttamaan heitä menestymään.
T-Median osaomistajina ovat olleet taloudellinen tiedotustoimisto TAT sekä Sanoma Media Finland. Vuonna 2018 Sanoma Media Finland osti alkuperäisen medialiiketoimintamme, joten pystyimme keskittymään täysin tutkimustoimintaamme. Nykyään olemme taas yrittäjävetoinen yhtiö, jolla on vahva yhteinen fokus ja suunta. Tutkimustemme avulla me todennamme maineen liiketoimintavaikutukset ja kehitämme organisaatioiden johtamista sidosryhmien ja yhteiskuntien kannalta kestävämpään suuntaan.
Tulevaisuudessa haluamme jatkaa menestystarinaamme ja auttaa asiakkaitamme kasvattamaan niin Suomen kuin kansainvälistenkin markkinoiden arvokkainta pääomaansa – luottamusta ja mainetta. Näiden tavoitteiden saavuttamisessa meitä auttavat ensiluokkaiset työkalut ja sertifioidut neuvonantajat. Tavoitteenamme on luoda yhdessä asiakkaidemme kanssa parempaa yhteiskuntaa luottaen toisiimme sekä ihmisinä että ammattilaisina.