T-Media uudistaa viestinnän ja bisneksen suhteen
T-Media laajentaa viestinnän neuvonantoon: T-Media Relationsin vahvuutena on tutkimukseen ja analytiikkaan perustuva maineenhallinnan neuvonanto. Uuden tytäryhtiön toimitusjohtajana aloittaa Jirimiko Oranen.
T-Media Oy laajentaa tutkimuksen ja liikkeenjohdon konsultoinnin palveluvalikoimaansa viestinnän ja sidosryhmäsuhteiden neuvonantoon. Emoyhtiön yhteyteen perustetaan uusi yksikkö, T-Media Relations Oy, joka keskittyy uuden palvelualueen hankkeisiin.
– Huutava puute alan palvelutarjonnassa on kyky kytkeä viestinnän toimenpiteet asiakkaan liiketoimintaan. Tämä edellyttää analytiikan käyttöä toimenpiteiden suunnittelussa ja taloudellisen vaikuttavuuden seurantaa, Jirimiko Oranen sanoo.
– Olen nähnyt markkinointiviestinnän kentän sekä asiakkaana että neuvonantajana. Ongelma on ilmeinen niin Suomessa kuin kansainvälisestikin. Tähän tulee nyt muutos.
Toimitusjohtaja Jirimiko Oranen (MBA, Henley Business School, UK) siirtyy T-Media Relations Oy:n osakkaaksi Tata Consultancy Servicesin Pohjoismaiden markkinointi- ja viestintäjohtajan paikalta. Aiemmin hän on toiminut mm. Hill+Knowlton Strategiesin Suomen yritysviestinnän praktiikan vetäjänä, markkinoinnin ja mainonnan suunnittelijana sekä media-alan yrittäjänä. Uuden yhtiön muut osakkaat ovat T-Media Oy:n toimitusjohtaja Harri Leinikka (DI), kehitysjohtaja Riku Ruokolahti (MBA), sekä T-Media Oy.
Tutkimusdataan pohjautuvat viestintähankkeet tuovat tulosta
– T-Media lähestyy organisaation kehitystoimien suunnittelua vahvan tieteelliseltä pohjalta. Vaikuttavuusanalyysimme avaavat viestinnälle väylän liiketoiminnan ytimeen. Analytiikkaan perustuvat viestintähankkeet helpottavat viestintäjohdon työtä ja lisäävät viestinnän arvovaltaa organisaatiossa, Oranen kertoo.
T-Median Luottamus&Maine-malli ja kvantitatiivinen analytiikka antavat selkeät viitteet myös mainetyön synnyttämän, yritykseen kohdistuvan luottamuksen taloudellisista vaikutuksista.
– Neuvonantajan suositus ilman todistepohjaa on vain valistunut arvaus. Tutkimusdataan pohjautuva sidosryhmäviestintä tuottaa parempia tuloksia ja antaa paremman tuoton markkinointiviestinnän investoinneille.
Viestintä liikkuu kohti liiketoiminnan ydintä
Kansainvälisesti toimivissa yrityksissä viestintäjohtaja ottaa yhä useammin vastuulleen markkinointifunktion strategisen kehittämisen. Viestinnällä on myös kasvava rooli yritysten muokatessa liiketoimintastrategioitaan vastuullisuuden ja avoimuuden periaatteiden mukaiseksi.
Viestintäjohtajan rooli on myös kaksisuuntainen. Hän omistaa sidosryhmien kuulemisen prosessin ja jalostaa datan pohjalta menestyssuunnitelman, joka parantaa yhtiön tuloksentekokykyä ja samalla tukee organisaation sosiaalista toimilupaa.
– Toimintakentän monimutkaistuessa kvantitatiivisen tutkimusdatan merkitys toimenpiteiden suunnittelussa kasvaa. On kiehtovaa olla mukana tässä prosessissa auttamassa asiakkaitamme – tämä on erinomainen hetki palata liikkeenjohdon konsultoinnin maailmaan, Oranen sanoo.
T-Media Relations Oy:n hallituksen puheenjohtaja Harri Leinikka kertoo T-Median analytiikkatyökalujen saavan uusia asiakkaita kovalla vauhdilla:
– Luottamus&Maine-asiakkaamme ovat kyselleet viestinnän strategisen neuvonannon ja integroidun markkinointiviestinnän tekemisen perään. Nyt on aika vastata tähän kutsuun. Todisteperusteinen viestintä hyödyttää yrityksiä jotka ovat hereillä. Laajennetulla palveluvalikoimallamme tulemme peliin ryminällä.
Lisätietoja:
Jirimiko Oranen, MBA
Toimitusjohtaja
T-Media Relations Oy
jirimiko.oranen@t-media.fi
040-756 6655