Luottamus&Maine: keinoja vastuullisen liiketoiminnan kehittämiseen
Luottamus&Maine: keinoja vastuullisen liiketoiminnan kehittämiseen
T-Media, markkina- ja mielipidetutkimukseen erikoistunut yritys, haluaa auttaa organisaatioita kehittämään vastuullista liiketoimintaa. Yrityksen tavoitteena on mitata ja kehittää organisaatioiden arvokkainta aineetonta pääomaa – luottamusta ja mainetta. T-Media on toiminut alalla jo yli 20 vuotta ja heidän palveluitaan ovat käyttäneet niin suomalaiset yliopistot, start-upit, perheyritykset kuin kansainväliset pörssiyrityksetkin. Vuonna 2020 yritys nousi Kauppalehden arvioinnissa Suomen sadan menestyneimmän yrityksen joukkoon.
T-Median toiminta perustuu poikkitieteelliseen osaamiseen ja laatuun. Yhtiössä yhdistyvät teknisten, kaupallisten ja taiteellisten tieteiden osaaminen. Heidän tutkimuksiaan ovat hyödyntäneet lukuisat organisaatiot ympäri maailmaa. T-Median missiona on ollut yhdistää yliopistoja, elinkeinoelämää ja opiskelijoita keskenään, auttaen opiskelijoita löytämään uusia kiinnostuksen kohteita ja yrityksiä saamaan parhaat työntekijät. Yhtiön kehitysjohtajana toimii Riku Ruokolahti, joka on vaikuttanut alalla jo kolmella eri vuosikymmenellä. T-Media on sitoutunut kuuntelemaan asiakkaitaan ja sidosryhmiään sekä analysoimaan ja luomaan uutta, yhdistäen akateemisen tutkimuksen käytäntöihin ja omiin havaintoihinsa.
Matka tähän pisteeseen ja tulevaisuuden suunnitelmat
T-Median matka menestykseen alkoi suomalaisen tiedeyhteisön ja poikkitieteellisyyden parissa. Yhtiön juuret ulottuvat vuoteen 1997, jolloin kolme opiskelijaa päätti perustaa yrityksen TKK:n rehtorin Paavo Urosen kannustamana. T-Media on matkallaan tehnyt asiakkailleen jo yli 2 000 Luottamus&Maine-tutkimusta 40 eri maassa. Heidän tytäryhtiönsä Third Rock Finland on myös noussut esille vastuullisen liiketoiminnan edistäjänä yhteiskunnassa.
T-Media on aina halunnut panostaa laatuun ja poikkitieteelliseen osaamiseen. He ovat aitoja ja uteliaita uuden edessä ja keskittyvät jatkuvasti tuotekehitykseen ja analytiikkaan. Matkallaan heitä ovat tukeneet osaomistajina toimineet Taloudellinen Tiedotustoimisto TAT ja Sanoma Media Finland. Jälkimmäinen osti T-Median alkuperäisen medialiiketoiminnan vuonna 2018, jonka jälkeen T-Media on voinut keskittyä tutkimustoimintaansa. Yritys on yrittäjävetoinen ja heidän tekemisessään on yhteinen fokus, raamit ja suunta. T-Media haluaa jatkossakin todentaa maineen liiketoimintavaikutukset ja kehittää organisaatioiden johtamista kestävämmäksi sidosryhmien sekä yhteiskuntien kannalta.
Tulevaisuudessa T-Media aikoo seurata asiakkaidensa mainetta yhä useammissa sidosryhmissä ja maissa. Heidän selkärankanaan toimivat Luottamus&Maine-malli ja kasvava datapankki, joka mahdollistaa kehittyneemmän analytiikan ja vaikuttavuuden tutkimisen. Jatkuvalla keskustelulla asiakkaiden kanssa T-Media pyrkii edelleen jalostamaan tietämystään. Yrityksen sertifioidulla neuvonantotiimillä ja ensiluokkaisillä työkaluilla he pystyvät mittaamaan, rakentamaan ja kasvattamaan asiakkaiden arvokkainta aineetonta pääomaa – luottamusta ja mainetta. T-Median tiimi koostuu monipuolisista asiantuntijoista eri aloilta ja heidän tavoitteenaan on jatkuvasti kehittyä ja luoda vastuullisempaa liiketoimintaa Suomessa ja maailmalla.