09.12.2019 / by T-Media / In

Media nimesi Antti Palolan Suomen parhaaksi järjestöjohtajaksi

 

T-Median Järjestöjen MediaBarometri -tutkimuksessa haastateltiin yhteensä 228 suomalaista toimittajaa. Toimittajat nimesivät tutkimuksessa spontaanisti mielestään parhaan työmarkkina- tai järjestöjohtajan. STTK:n Antti Palola sai tutkimuksessa eniten mainintoja.

”Median arvostus lämmittää, ja se on samalla tunnustus koko STTK:n toimiston ja sen jäsenliittojen työlle. Toimittajien kiittämät asiantuntevuus ja uskottavuus eivät synny hetkessä vaan ovat pitkäjänteisen edunvalvonta- ja vaikuttamistyön tuloksia. Haluamme jatkaa tällä linjalla sekä välttää vastakkainasettelua ja tarpeetonta jyrkkyyttä, vaikka sellainen tuntuu tässä ajassa olevan muodissa”, Palola kertoo.

STTK:n puheenjohtajana vuodesta 2013 toiminut Palola saa parhaan järjestöjohtajan tittelin jo toista kertaa. Palola valittiin parhaaksi järjestöjohtajaksi myös edellisellä, vuoden 2017 tutkimuskierroksella.

”Työmarkkinatoiminnan perinteistä raamitusta purkaneen Palolan asiantuntevuus ja uskottavuus pitävät pintansa. Toimittajat kokevat Palolan olevan rohkea ja rakentava ajattelija”, T-Median tutkimusjohtaja Sari Maunula avaa toimittajien tutkimuksessa antamia perusteluja.

Toiseksi eniten mainintoja sai Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n Jyri Häkämies ja kolmanneksi sosiaali- ja terveysalan ammattijärjestö Tehyn puheenjohtaja Millariikka Rytkönen.

EK on onnistunut viestinnässään ja toimittajasuhteissaan

 

Parhaan työmarkkina- tai järjestöjohtajan ohella toimittajat nimesivät lisäksi yhdestä kolmeen järjestöä, jotka ovat heidän mielestään onnistuneet viestinnässään ja toimittajasuhteissaan. Eniten mainintoja sai EK.

”Olemme panostaneet mediaviestintään, ja pyrimme aina vastaamaan kyselyihin nopeasti. Keskeistä on se, että EK:n asiantuntijoilta löytyy parasta osaamista monista niistä teemoista, joista media tarvitsee tietoa”, EK:n viestintäjohtaja Jenni Järvelä kertoo.

Toiseksi eniten mainintoja sai SAK ja kolmanneksi PAM.

”Kaikki kolme eniten mainintoja saanutta nähdään aktiivisina ja näkyvinä tiedottajina. Myös paikallislehtien viestinnällinen palveleminen saa kiitosta. Toimittajat arvostavat järjestöjen viestinnässä avoimuutta, ajankohtaisuutta ja läpinäkyvyyttä”, Sari Maunula kiteyttää toimittajien tutkimuksessa antamia perusteluja.

Lisätietoja:

Sari Maunula, tutkimusjohtaja
+358 50 409 1543
sari.maunula@t-media.fi


T-Median MediaBarometrissa tutkittiin toimittajien mielikuvia ja näkemyksiä suomalaisista järjestöistä sekä niiden mediaviestinnästä. Järjestöjen tutkimuskierroksen aikana haastateltiin puhelimitse yhteensä 228 suomalaista toimittajaa. Tiedonkeruu toteutettiin 4.6.-23.9.2019.

Kuva: Jarno Mela / STTK, 2019

T-MEDIA OY

EVIDENCE BASED REPUTATION ADVISORY

ETELÄINEN MAKASIINIKATU 4 A, 2 krs. 00130 HELSINKI

© T-MEDIA 1997 - 2020